Folkefordummelse

Nu er det ikke fordi jeg generelt læser tilbudsaviser, men for adspredelsens skyld bladrede jeg lidt i denne uges reklame fra discountkæden Lidl. I en reklame for T-shirts ser man nedenstående »familie« afbildet. Der kan ikke være tvivl om, at producenten af reklamen har ønsket at vække det indtryk hos læseren, at de fremstillede personer skulle udgøre en familie og ikke blot tilfældige personer sat ved siden af hinanden, hvilket overskriften jo også under bygger. 

reklameTror Lidl virkelig, at folk er dumme, at de kan bildes ind, at manden på billedet er far til børnene? I så fald må de da regne deres kunder for havende betydeligt ringere intelligens end gennemsnittet, men det gør de jo uden tvivl også. En kunde er jo som bekendt en kunde i denne moderne vestlige konsumfikserede dekadence, uanset hvor og hvordan man har fået penge til at købe med.

Nu ved jeg selvfølgelig godt, at det ikke er Lidl selv, der har lavet reklamen, men et reklamefirma. Derfor er det dog alligevel stadigvæk Lidls ansvar hvad der står i bladet, da det udgives i deres navn.

Reklameproducenten kan jo selvfølgelig til enhver tid svare, at der ganske vist skal forestille at være tale om en *familie* på billedet, men at fyren på billedet af denne grund ikke nødvendigvis kan forudsættes at være *biologisk* far til børnene, hvilket da også er åbenlyst for enhver at han ikke kan være af simple, racemæssige årsager.

Denne forklaring løser dog på ingen måde problemet. For hvorfor i alverden skulle det være mest oplagt at vælge en *familie* bestående af en sort papfar i en tilbudsavis i en (forhenværende) hvid nation? Vil reklamefirmaet med billedet give et eksempel på en typisk dansk familie (da reklamen jo omdeles i DK)? I så fald lyver de. Vil de i stedet give et eksempel på en forbilledlig dansk familie? I så fald tager de fejl; skilsmisseprocenten er væsentligt højere hos »blandede« par, både raceblandede og kulturelt/religiøst blandede. Ganske vist er tallene fra USA, men udelukkende fordi jeg ikke fandt tilsvarende danske.

Da reklamefirmaet altså m.a.o. hverken har afbildet en typisk dansk familie eller en ideel dansk familie (statistisk betragtet) er spørgsmålet blot tilbage; hvorfor gør de det så? Burde de som reklamefirma ikke netop være interesseret i at afbilde en familie, der afspejler samfundet mest muligt, så at reklamebilledet virker tiltalende (og købe-stimulerende) på flest muligt mennesker?

Eller ligger der noget andet bag? Ønsker det pågældende reklamefirma måske med billedet at sende en opfordring til Lidls kunder om hvordan det gerne så at, de dannede familie? Altså med en sort stedfar til børnene i deres rigtige fars sted, der måske oven i købet er indvandret direkte fra Afrika og som mor så kan ligge og »shagge« med samtidig med at den biologiske far bliver ved med at betale underholdningsbidrag til hende?

Under alle omstændigheder højner det på ingen måde niveauet i offentligheden, at skulle se på sådan noget i tilbudsaviserne, selvom reklamen jo på ingen måde adskiller sig fra hvad der ellers kommer fra f.eks. Hollywood. Mod dumheden kæmper selv guderne forgæves. I stedet for dumhed kunne man også have skrevet; dekadence. Det rigtige skal gøres til noget forkert. Det forkerte til noget rigtigt. Og alt imens lulles vi i søvn om at alt er godt, og at der ingen problemer er i samfundet, så længe man bliver ved med at købe unødvendige materielle goder og masseproducerede T-shirts fra Kina.

Ja tak; den, som tror det, bliver salig …

Dette indlæg blev udgivet i Indenrigsnyheder, Kultur og tagget , , , , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

6 svar til Folkefordummelse

  1. Balder siger:

    Annoncen svarer jo godt til mange tv-programmer og film, hvor der ofte umotiveret anbringes farvede, som tydeligvis er anbragt for at vænne os til vores uafvendelige skæbne som negroid blandingsrace med et ydre der ligner de gamle egyptere.

    Her et sjovt tilfælde hvor en neger blev klippet ind i en reklame for et canadisk universitet.

    Her afsløres en racistisk organisation som modsætter sig raceblanding blandt europæiske studerende. Mærkeligt nok har ingen skredet ind overfor den.

  2. Jannik Thorsen siger:

    Et glimrende emne at tage fat på. Jeg har i efterhånden mange år undret mig over hvordan private virksomheder promoverer multikultur og raceblanding. Man kan forstå at den kulturmarxistiske stat har gjort det til deres mærkesag at promovere “mangfoldighed”, men at den private sektor nærmest overgår dem, er svært at forstå.

    Hvorfor er fx. is reklamerne stopfyldt med negroide mænd der ligger på en strand med en europæisk udseende kvinde? Og hvorfor er magasins varekatalog fyldt med mulatter? Og det kan undre, for det er ikke et fænomen der er opstået indenfor de sidste par år. Nej det går mindst en 10-20 år tilbage i tiden. Disse reklame firmaer har nærmest været frontsoldater for multikulturaliseringen af de europæiske samfund.

    Det giver stof til eftertanke….

  3. Has C. siger:

    Udmærket indlæg. Den viser bare, at agendaen bliver drevet via ALLE tilgængelige kanaler.
    Der FINDES et program, en DREJEBOG, disse mennesker følger. Og vores bedste er ikke formålet med dette program. En af indicier eksempler på, hvordan et sådant program kan se ud kan læses i Coudenhove-Calergi’s “Praktischer Idealismus” (Tak, Balder for dette; din viden er ufattelig for mig).

  4. Gasse-Geir siger:

    Hei

    Ja, det er naturlig å mistenke en slik “dreiebog,” ettersom denne “diskrete” multikulturiseringen er så konsekvent i alle de politisk korrekte mediene, til og med i reklameblader. Nylig eksempel fra den norske Aftenposten: http://tiny.cc/ey8zvw . Emnet er at norske kvinner skal ha verneplikt/militærtjeneste. Kun to kvinner er avbildet: den ene hvit, den andre brun. Dette gir da inntrykket at 50% av Norge består av ikke-hvite, eller at dette er “idealet.” Slike eksempler ser vi hele tiden i media.

    Samtidig er det ikke 100% konsekvent. DNB (Den Norske Bank) ser ut til å foretrekke å bruke hvite og blonde mennesker i sine reklamer: https://www.dnb.no/portalfront/bilder-dnb/karusell/440/440-170-gutt-sparegris.jpg , https://www.dnb.no/portalfront/bilder-dnb/mobil-pc-device/200-100/200-100-mor-barn-ipad.jpg Kanskje fordi de mener det er mest attraktivt for kundene og dermed mer profitabelt for banken?🙂

  5. This is my first time visit at here and i am in
    fact impressed to read everthing at single place.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s